27 Mei 2009

Home Sweet Home

Rumah yang dibina di atas tapak kebun seluas 1.5 ekar dikelilingi pokok kelapa bali adalah impian kami berdua sejak dari mula perkahwinan pada 28 Mei 2005. Tanah tersebut adalah bahagian isteriku yang telah dibahagi sama rata oleh ayah mertuaku kepada anak-anaknya seramai 10 orang.
Mula dibina pada 3 April 2009 hari Jumaat sehinggalah kehari ini 27 Mei 2009 hari Rabu rumah masih lagi belum siap dengan sempurna. Aku dan isteriku telah berusaha keras dalam menghitung perbelanjaan bulanan demi menjayakan impian kami berdua. Kerjasama dan kesefahaman amat penting dalam hidup berumah tangga.

Pencarian pelan rumah yang dilukis sendiri sehinggalah menggunakan perkhidmatan internet, akhirnya kami dapat memutuskan pelan yang sesuai dengan kos yang kami ada. Pelan yang dibeli dari Dhia Design dengan harga satu pelan RM1 amatlah kami berpuas hati.

Kini rumahku sudah hampir 70% siap dibina yang diusahakan oleh sepupu isteriku yang bernama Jamsari (ENGGEK) bersama 3 orang pekerjanya iaitu Wak Musa, Wak Karim dan Anok yang begitu teliti dalam kerja mereka. Aku amat berpuas hati dengan komitmen dan cara kerja yang mereka buat.


InsyaAllah, aku akan berhijrah dari rumah sewaku di Ijok sekarang ini ke rumah baruku pada bulan Julai ini sekiranya tidak ada apa-apa halangan dan rintangan. Harapan ku rumah yang dibina ini akan dapat memberikan ketenangan dan keamanan dengan izin Allah keatas seluruh isi keluargaku. Amin.